onsdag 22. juli 2015

Førstegangs peonblomstring

Min første hvite peon
Så er noen ukers norgesferie over og hjemkomsten til hagen er alltid spennende. Det kan skje mye på et par-tre sommeruker, og jeg var redd for at jeg skulle gå glipp av den første blomstringen på min hvite peon. Peonen fikk jeg i gave for to år siden, og jeg har dessverre mistet navnet på den, så jeg er takknemlig for hjelp. Den er stort sett helt hvit men har noen røde linjer innerst. Sommeren 2015 i Bergen vil sannsynligvis bli en av de våteste og kaldeste, så veksten har vært nokså liten også i juli. Gleden var derfor stor da jeg fikk se peonen med en stor fullutsprunget blomst i tillegg til en som er godt på vei. Mye vind hadde gjort at bedet var fullt av løv fra kirsebærtreet, så jeg måtte ut før frokost og renske opp slik at jeg kunne ta bilder og skrive blogginnlegg. Nå er frokosten inntatt og jeg kan skrive mens jeg venter på at regnet skal gi seg. Det er mye som skal gjøres ute og det blir nok vanskelig å velge hva som skal prioriteres. Deilig er det i hvert fall å være hjemme igjen!

Ønsker dere alle en fin julidag!

Klem fra Anne-Kristin
Tunge blomster kombinert med vind og regn gir hengende hoder




To blomster og en knopp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar