fredag 8. august 2014

Hva er galt med rosene mine???

I hagen min har jeg ikke så mange roser, tre stilkroser, to klatreroser og noen små klaseroser. Problemet er at alle rosene har en sykdom eller noe lignende som går ut over bladverket. Det samme skjer hvert år, rosene får nydelig mørkegrønt bladverk, men etter en stund begynner bladene å få flekker som etterhvert "spiser opp" bladene. Jeg har ikke tatt med bladene til hagesenteret for å få hjelp, men nå tenkte jeg at kanskje det er noen roseeksperter der ute som kan hjelpe meg. Jeg vil helst ikke bruke gift på plantene mine, og nå lurer jeg på om jeg må grave dem opp og kaste dem for å bli kvitt problemet.
Min vakre hvite stilkrose var her da vi flyttet inn

Bladene får brune flekker

Etter hvert visner hele bladene

Rosene blir ikke angrepet, bare bladene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar