mandag 1. mai 2017

Så kom endelig finværet

Endelig kom finværet til Bergen! Sol og temperaturer litt opp på det tosifrede har fått hagen til å virkelig komme seg videre, og nå skjer det ting fra time til time. Det har vært en svært hektisk periode på andre plan den siste tiden, så det har ikke vært mye tid for hagejobbing. Siste post på programmet var feiring av min fødselsdag i går, en dag på etterskudd. Familien har forstått at planter er den beste gaven jeg kan få, så i dag må jeg finne ut hvor jeg skal plante gavene.

Innimellom bakst og husvask i går fikk jeg tatt en runde i hagen og fotografert litt av blomstringen. De to første pinseliljene og den første tulipanen sprang ut i går, men allerede i dag ser jeg at antallet er mangedoblet. Flere narcisser er kommet i blomst, og mange planter har etter hvert store knopper, så kanskje de springer ut i dag. Nå kribler det i kroppen etter å komme i gang ute, så jeg deler noen bilder fra gårsdagen og kommer meg ut. Til kvelden blir det nok et nytt innlegg, da kan du se hvor mye som kan skje på bare ett døgn på denne tiden av året. Ha en fin søndag!

Klem fra Anne-Kristin


























7 kommentarer:

  1. Gratulerer med gårsdagen! Så mye fint som blomstrer hos deg nå. Ja, endelig så kom varmen hit også, så nå skal jeg ut i hagen.
    Ha en fin dag!

    Klem, Marit

    SvarSlett
  2. Hei. Gratulerer med gårsdagen. Mange fine bilder. Nå kommer varmen her også. Endelig. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Ja godt det endelig er blevet fint vejr, her hos os skinner solen, men det blæser alt for meget til at det bliver rigtig fint.

    SvarSlett
  4. Deilig at det endelig er blitt varme på dagtid. Det er godt når det begynner å blomstre, og en kan holde på i hagen.
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlett
  5. Vi fikk også endelig temperaturer over 10 grader idag og det var så deilig! Nå håper jeg våren har kommet for å bli og at vi slipper flere kuldegrader.
    Nydelige bilder du viser!
    Klem Nora

    SvarSlett
  6. Hei Anne-Kristin

    Det ser godt ud i solen, Og nu kommer sommeren:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett