søndag 20. september 2015

Ruccola - en skikkelig insektmagnet

I dag er det endelig en skikkelig solskinnssøndag, og da blir det hagekos! Mens jeg venter på at temperaturen skal stige litt og det meste av natteduggen forsvinne, tar jeg en liten runde med mobilkameraet. I grønnsakshagen har ruccolaen begynt å blomstre, og hvilken insektmagnet den viser seg å være! Det summer skikkelig av bier, humler, veps, blomsterfluer og diverse andre små seksbeinte. Så da blir det å prøve å forevige disse på kameraet så dere kan få se også! Det blir nok tatt rundt femti-seksti bilder, vil jeg tro. Mobilkameraet har vansker med å holde fokus, og vil heller gjøre bakgrunnen skarp, men jeg får tatt en del som jeg lar gå gjennom sensuren.

Ruccolaen har jeg hatt i grønnsakshagen i rundt ti år nå, den overlever både som flerårig plante, og den frøsår seg lett. En virkelig anbefaling altså, og med den tydelige tiltrekningsevnen på insektene har den jo enda en god egenskap i hagen!

Ha en fin søndag, alle lesere!

Klem fra Anne-Kristin










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar