lørdag 29. august 2015

Min vakreste lilje

Den siste uken har det vært skikkelig sommervarmt i Bergen, og dermed har liljene sprunget ut. Jeg har bare to høstblomstrende liljer, så her er det virkelig rom for nye innkjøp! Denne liljen kjøpte jeg som en pottelilje en vår for noen år siden, og jeg plantet den ut i bedet da den visnet. Nå kommer den tilbake år etter år, duften av den er nydelig, og at den er praktfull å se på også kan du kanskje være enig i?

Rosene som jeg klippet ned tidlig i sommer er nå i gang med blomstringen. I dag viser jeg bilde av klatrerosen Sympathie, en rose jeg fikk i gave for noen år siden, som ennå ikke har vokst seg stor og kraftig. Jeg legger ved to bilder, det ene der selve rosen er i fokus, og et der det friske grønne bladverket er fokusert. Foreløpig ser jeg ingen tegn til flekker på bladene, så jeg håper den holder seg fin.

Ha en fin lørdagkveld!

Klem fra Anne-Kristin
Min rosa lilje i full blomst
Sympathie - en nydelig rose
Bladverket er friskt og uten skjemmende flekker



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar