fredag 28. august 2015

Lys i enden av tunnelen

Endelig er rammen fylt opp med grus
Det er ikke alle ting som går like fort her i verden, og dette drivhusprosjektet mitt har tatt mye lenger tid enn jeg hadde forestilt meg. Nå ser det imidlertid ut som om huset skal kunne komme på plass før høsten setter inn for fullt. Tidligere i uken fikk jeg tilkjørt et stort lass grov grus, men ettersom tilkomsten til drivhusplassen er en smal og bratt liten gressbakke var det vanskelig å bruke trillebår på oppgaven. Derfor har jeg nå i to dager gått med to tilitersbøtter og fylt på med grus både inni og litt utenfor trerammen. Det vil si at den siste økten måtte jeg ta med bare én bøtte, for hanken på den andre tålte ikke de tunge lassene i lengden. Så jeg har virkelig fått bruke både arm- og lårmuskulatur disse to dagene. Nå er rammen fylt, og selv om jeg antakelig skal legge noen ekstra cm på toppen, så tenker jeg at jeg kanskje kan sette drivhuset opp i helgen.

I høyre hjørne har jeg gravd ned en murerbøtte jeg kan plante i.
Jeg fikk en ide da jeg leste en blogg tidligere i august, der det var skrevet om noen svært høye squashplanter i drivhuset. Ettersom høyden i slike ferdigdrivhus ikke er verdens høyeste fant jeg på å grave ned en murerbøtte i ene hjørnet av arealet. Der kan jeg enten plante direkte, eller jeg kan sette en potte nedi. Da har jeg plutselig førti cm ekstra takhøyde på det området. 

I morgen får jeg fylle på med mer grus på utsiden av rammen, slik at eieren av tilhengeren kan få den tilbake.


Ha en fin helg!

Hilsen Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar