mandag 29. april 2019

Tulipanblomstrende bursdag

I dag fyller jeg 54 år, noe som på mange måter føles skremmende og på andre måter er helt greit. Det sies at hvis du har vært snill får du fint vær på bursdagen, og i så fall må jeg være helt unik, for jeg kan ikke huske mange år at det ikke har vært sol 29. april.

Etter jobb og handletur kunne vi feire med middag på altanen og skikkelig sommervær med rundt 20 grader i skyggen i 18-tiden. Etter middagen måtte jeg bare ut for å fotografere, for jeg, som knapt har kunnet se tulipaner i blomst i hagen, har plutselig en hel mengde av dem. Kombinasjonen av at jeg satte flere sorter løk i jorden i høst og ingen hjortebesøk i vår viser resultater. I dag blir det altså bare tulipaner fra meg. Det er kanskje ikke de dyreste og mest sjeldne sortene, men jeg synes likevel de er nydelige.

Ha en fin mandagskveld, alle sammen!

Klem fra Anne-Kristin


Salmon Impression

Oscar
Shirley








Elegant Lady?

Tror dette skal være Holland Chic



Golden apeldoorn




Candela


Happy Generation






Ballerina




Hocus pocus
























29 kommentarer:

  1. Hei Anne-Kristin

    Tillykke med dagen!
    Det er en fantastisk gave at tulipanerne præsenterede sig så flot!

    Ha en dejlig uge

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen, Anne-Kristin! Så flotte tulipaner du har.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Hei Anne-Kristin.
    Gratulerer med dagen!
    Så mange fantastiske tulipanbilder.
    Gøy med sommervær på bursdag i april.
    Ha det fint!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  4. Hei Anne-Kristin.
    Skjønner godt du måtte ta bilder når tulipanene blomstrer så flott!
    Får håpe hjorten holder seg borte til de er ferdig blomstret:-)
    Supert å kunne feire fødselsdag på terrassen i april.
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin. Etter flere år der hjorten har kommet om nstten og spist opp blomsterknoppene er det fantastisk at en etter en kommer i blomst.

      Slett
  5. Gillar man trädgård så gillar man tulpaner, att peta ner lökarna på hösten är väl inte det roligaste men man blir rikligt belönad när våren kommer.

    Ha det så bra i din blommande trädgård!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det vanskelige er å huske hvor det er plass til løk, tenker jo ikke på å se på bilder for å sjekke. Men det ble i alle fant nydelig i år.

      Slett
  6. Hei Anne Kristin.
    Gratulerer med dagen som var i går.
    Det er deilig å kunne sitte ute og spise middag.
    Flotte tulipanbilder. Her har de ikke kommet helt enda.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Hej Anne-Kristin!
    Gratulerar i efterskott, massor av fina tulpaner.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  8. Så många fina! Salmon Impression är ändå min favorit.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anette. Jeg liker Salmon Impression fra dag to eller tre. Når den først åpner seg synes jeg den er kjedelig i fargen, men heldigvis forandrer den segetter et par dager.

      Slett
  9. Grattis i efterskott! Tänker att åldern blir vad man gör den till :)

    Ljuvlig tulpanblomning och Shirley är en favorit hos mig också.

    Ha en fin 1:a maj! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Carina. Shirley var en flott nyanskaffelse, håper den re sterk og kommer igjen flere år.

      Slett
  10. Flott tulipanblomstring på bursdagen, gratulerer med overstått. Ha en fin dag i dag også, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Hei Anne-Kristin!
    Gratulerer så mye med dagen som var. Deilig å kunne spise ute.
    Fantastisk tulipanblomstring. Så mange du har. Da gjør det seg godt at hjorten har holdt seg borte.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne, tusen takk. Ja, jeg synes jeg begynner å få litt tulipaner nå, jeg synes de er så fine.

      Slett
  12. Et forsinket tillykke med dagen 😀 April viste sig godt nok fra sine pæne side med sol og varme, men maj er startet noget kølig.
    Om dine Tulipaner er dyre eller sjældne betyder ikke noget fine er de.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lene. Jeg er enig med deg at prisen ikke betyr noe, men mange er mer opptatt av det sjeldne. Jeg sier gjerne ja, takk, begge deler.

      Slett
  13. Grattis på födelsedagen hoppas du får en fin dag kram Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Nina, det ble en fantastisk sommerdag.

      Slett
  14. Gratulerer på etterskudd!
    Du verden så mange fine tulipaner du har, godt at Hjorten ikke har tatt turen innom!
    Klem Nora

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Nora, tusen takk. Jeg er litt imponert over tulipanblomstringen selv. Kjekt når noe går bra i hagen.

      Slett
  15. Hvordan gikk det med stiklingene? :)

    SvarSlett