tirsdag 28. oktober 2014

Sen oktober i hagen

 Så nærmer det seg november, klokken er skrudd tilbake til vintertid og regnet høljer ned i Bergen. Det er nesten deprimerende å gå rundt i hagen og se alle de visne plantene og bladløse trærne. Egentlig har jeg mest lyst til  å gå i hi, akkurat nå. Det nest beste er fyr i peisen og nystekte vafler på bordet, så det er planen for kvelden. Sitteplassen i Kirsebærstuen er det ikke mye kos over nå, til og med møblene har delvis begynt å råtne. De må få en skikkelig fornyelse til våren.

 Av neste års prosjekter blir en ny kjøkkenhage hovedmålet. De råtne rammene skal erstattes, og kanskje får jeg lagt heller på området også. Drømmen er et drivhus i hagen der jeg kan dyrke tomater, agurker og paprika.

Forresten så er det ikke alt som visner og blir gult i løpet av vinteren. Noen av de sukkulente plantene er friske og fine. Tenk at blomsteranleggene ligger der inne og bare venter på at det igjen skal bli lys og varme i hagen. Jeg skulle hatt en nydelig blomsteravslutning på dette innlegget, men det er vanskelig å finne noe pent i hagen når det er så vått. Men gode blomstrende tanker sender jeg til dere alle som leser bloggen min. Ha en fin oktoberkveld!
Hilsen Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar