tirsdag 7. oktober 2014

Kanskje siste innsats i hagen i år...?

Høstferie er fine greier, spesielt når det er sol og gode temperaturer. Jeg dro til hagesenteret i går for jeg ville kjøpe hvitløk å sette i jorden. Men der sa de at disse solgte de mye tidligere på sommeren, så det hadde de ikke. Blomsterløker hadde de derimot i bøtter og spann, så selv om hagebudsjettet mitt er nokså begrenset, fikk jeg med meg tre pakker hjem. De fleste av dem plantet jeg rundt flaggstangen, der det er en salig blanding av ulike narcisser og tulipaner. En god del av dem har forsvunnet de siste par årene, så det trengtes påfyll. Jeg synes de hlet lyse gule og hvite narcissene er så fine, så de vil jeg kjøpe flere av neste år. Ellers er jeg veldig glad i perlehyasinter, og denne fylte sorten har jeg ikke fra før. Den siste sorten med narcisser syntes jeg så ganske morsomme ut, så derfor ble de med. Det var tre for to, så den ble jo gratis, da!

Ellers har vi hatt høstens siste gressklipp her i dag, så nå er klipperen rengjort og satt bort for vinteren. Nå er det meldt regn hele resten av uken, så da blir det inneprosjekter, tenker jeg.
Ha en fin tirsdagskveld!

Hilsen Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar