onsdag 24. juni 2015

Endelig sommerferie

Sibiriris
Så var dette skoleåret over, og en svært hektisk periode på slutten av året har tært på overskuddet. Nå skal dagene nytes i hagen før det blir ferietur. Den siste uken har det lignet sommer i Bergen, så det har vært trivelig å jobbe ute, og i dag kan jeg endelig si at drivhustomten er ferdig utgravd. Nå håper jeg at drivhuset kommer på plass før jeg drar på tur, men det avhenger litt av tilhengerhjelp fra familien, for jeg trenger et lass pukk til å fylle i grunnen. Jeg har funnet ut at det blir for omfattende å støpe hel såle i bunnen, så nå blir det en annen løsning.

I dag hadde begge mine iris sprunget ut! Den ene fikk vi fra en nabo for en del år siden, og den delte jeg tidligere i vår og plantet på tre ulike plasser. Den er gul, men jeg aner ikke hva den heter. Den andre er vel en sibiriris og den er nydelig dypblå. Den tok jeg avlegger av i fjor høst, og den er fra hagen til bestefaren min. Da foreldrene mine overtok hus og hage i arveoppgjøret etter besteforeldrene mine var hagen ganske gjengrodd. Det tok et par år før vi plutselig oppdaget irisen mellom ugresset i et digert bed. Nå har jeg også dette minnet i samlingen min!

Her skal drivhuset stå
Endelig er gravearbeidet ferdig
Gul ukjent Iris
Et nydelig minne om bestefar
Heldigvis er det mange knopper på gang

 Ha en riktig fin kveld!

Sommerhilsen fra Anne-Kristin




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar