lørdag 4. oktober 2014

oktobervår?

I dag viser gradestokken i Bergen 18 grader, og hadde det ikke vært for alle de gule og oransje fargene på busker og trær skulle en tro det fremdeles var sommer! Andre tegn i hagen tyder på at det er senvinter, for klosterklokkenes blader har visst ventet lenge nok og titter nysgjerrig opp fra jorden i ett av bedene. Nå har jeg aldri opplevd så høye temperaturer i Bergen i februar, (det blir kanskje det neste vi får oppleve?) og forøvrig er trær og busker stort sett helt bare på den tiden av året. Full forvirring i årstidene kan vel de fleste være enige om at det er. Jeg håper det snart blir skikkelig kjølig så naturen får gå sin vante gang.

På min runde i hagen måtte jeg ta bilde av en av mine Spanske Margeritter. Den har vokst så bra i sommer og står nå full av nye skudd og knopper. Det er nesten synd at den skal visne , så jeg lurer nesten på om jeg skal ta den inn og prøve å få den til å overvintre. Er det noen som har erfaring med det? Ellers kan det jo faktisk være at den overvintrer dersom det blir en mild vinter...

Ha en fin oktoberhelg!

Hilsen Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar