søndag 11. januar 2015

Årets første økt i hagen!

Hagegangen 3. januar.
Den tredje januar bestemte jeg meg for å gjøre noe med hagegangen på nord-østsiden av huset, og jeg gikk til innkjøp av hagehansker og kantskjærer. Dagen etter, da jeg hadde planlagt å gjøre jobben, var det imidlertid begynt å snø, og jobben ble utsatt. I går var det full storm her på Vestlandet, så jeg var ikke utenfor døren i det hele tatt, så i dag hadde jeg virkelig behov for frisk luft. 4-5 grader varmt og vindstille oppholdsvær var bra nok for meg, så da var det fram med redskapene og ut i hagen. Med hyssing fikk jeg merket opp, og kantspaden var utmerket, både til å skjære kantene og til å spa bort det øverste laget med mose og ugress. Den øverste delen har jeg holdt noenlunde ved like, og den har et tynt lag med fin grus. På den nederste delen er det en blanding av sand og jord, så jeg må nok skaffe et lass med grus når våren kommer. Jeg synes resultatet ble veldig bra, selv om det garantert er en del ugressrøtter igjen som må tas etter hvert.
I dag er det 38 minutter mer lys i Bergen, og for hver dag øker det med 3-4 minutter. Nå er snart helgen over, så da ønsker jeg alle en fin uke!

Klem fra Anne-Kristin


Er ganske fornøyd med resultatet etter halvannen times jobbing 11. januar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar