tirsdag 30. desember 2014

2014 - året i bilder

På årets nest siste dag er det tid for en liten billedkavalkade på bloggen min. Ettersom vi har fått ny pc i høst og bildene fra den gamle ikke er overført, vil det mangle bilder fra noen av månedene. Håper du likevel vil finne glede i noen av årets flotte blomstrende øyeblikk i hagen min.
Godt nyttår!


De lysegule krokusene er de første som kommer i hagen. I år blomstret de allerede i slutten av februar.



Vinteren var mild, og våren kom tidlig i år. Blodripsen blomstret allerede i slutten av mars.



De små mini-Irisene lyser flott opp i vårbedene, og de var et flott skue sammen med hvite krokus i begynnelsen av april.


Det japanske kirsebærtreet var fullt av nydelige fylte rosa blomster i mai.



Klatrerosen Heidelberg blomstret fra slutten av juni og helt til frosten kom.


Min vakreste peon fikk flere store blomster i år. Denne er avlegger fra mine besteforeldres, nå mine foreldres, hage.


Høstfloksen blomstrer fint i august. Jeg har fire ulike sorter, men de har tapt seg en del på grunn av dårlig luking de siste årene. Nå regner jeg med at også disse skal komme tilbake til fordums prakt.


I september var bergknappen på sitt vakreste, og når også sommerfuglen var på plass var det magisk.



I år var det endelig en avling det gikk an å bruke på pæretreet mitt, og de ble plukket i begynnelsen av oktober. Nydelig smak på pærene var det også.


November var våt og været var kanskje for første gang i år normalt for måneden. Siste roseknoppen på Heidelbergrosen sprang aldri ut.



Andre juledag kom snøen til Bergen, og hagen ble dekket av et tykt hvitt teppe. Solen står på sitt laveste, men vintersolverv er forbi, og vi kan drømme om den nye våren som ligger der ikke så langt framme.



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar