lørdag 20. desember 2014

Årets mørkeste dag

Utsikt fra hagen mot solnedgangen i vest
I dag er det årets mørkeste dag, og jeg kjenner allerede varmen i hjertet med tanke på at nå blir det ikke mørkere. Avisen melder at det allerede er blitt to minutter lysere på ettermiddagen, mens det fremdeles har blitt mørkere om morgenen. Litt parallellforskyvning, ser det ut for. Nå er det juleforberedelsene som tar all tid, og i dag er juletreet kjøpt, så da er julen sikret for min del. Noen av løkene i hagen har begynt å spire for flere uker siden, men ennå er det et par måneder til de viser blomstene sine.
Jeg vil gjerne takke alle dere som har besøkt bloggen min disse fem månedene etter at jeg startet. Nå i den mørkeste tiden  har det ikke vært mange innlegg fra meg, men om noen få uker er det igjen på tide å tenke på hage, så da kommer jeg sterkt tilbake.
Da ønsker jeg dere alle en vidunderlig julehøytid og alt godt for det nye året!

Julehilsen fra Anne-Kristin


Muscari - perlehyasint
Leucojum - Klosterklokke



Julestjernen i vinduet og desemberhimmelen fire dager før julaften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar