tirsdag 5. august 2014

Noen ganger holder det ikke å bare luke

Det lille fjellhageprosjektet har utviklet seg til det store fjellhageprosjektet. Det medfører at ikke bare det opprinnelige bedet med sin bergknatt blir fjellhage, men hele berget og omliggende felt. Det betyr at et annet staudebed innlemmes i fjellhagen, samt to Hostaer som har kantet berget mot Kirsebærstuen. . Så dermed må det graves opp rundt hele berget, stauder må graves opp, ugress må fjernes og så må det plantes til igjen. I dag fikk jeg tatt en god del, så nå går det virkelig framover. Glemte å ta bilde før jeg begynte, men fikk tatt bilder nesten helt i starten. Jeg tror denne fjellhagen kan bli flott etter hvert, så da kan det være morsomt å se tilbake på disse startbloggene!
Slik så det ut - peonen og hotensiaen dekket av ugress.

Begynte med å flytte bort smågullkorg nærmest berget

Ferdig med å fjerne røtter. Kjedelig å måtte grave opp peonen når den endelig hadde begynt å blomste i år.

Så er både smågullkorg, hortensia og peon plantet igjen. I tillegg til snøklokkeløkene som du selvfølgelig ikke kan se. 

Ferdig med enda en del av fjellhagen. Gleder meg til jeg har kommet helt rundt!

Takk for at du besøkte bloggen min i dag! Ønsker deg en fin august i hagen!
Hilsen Anne-Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar