søndag 31. august 2014

Farvel sommer 2014 - takk for all hageglede du har gitt meg!

Siste sommerdag på kalenderen, en ganske vemodig dag... Alle de gode minnene om fine dager gjemt i hjertet. Alle tankene om det du ikke fikk gjort dette året, og mange drømmer og ønsker for neste sesong. Enda er det mulighet for mange økter i hagen, kanskje mest forberedelser for neste vår. To av mine store utfordringer er hjorten, som spiser opp en god del av hagen, og sykdommen på rosene, som jeg har funnet ut muligens kan være rosestråleflekk. Nå tenker jeg å klippe ned rosene allerede i høst og så kvitte meg med alt som heter greiner og blad. Så får jeg se om det kan hjelpe litt. Når det gjelder hjorten, må jeg få et høyere gjerde, og lage et solid "lokk" med hønsenetting over grønnsakene. Å sette tulipanløk tror jeg får vente, narsisser er nok et bedre valg.
I dag har jeg tatt bilde av tre av mine røde roser. To av dem har jeg navn på mens den tredje er navnløs.
Nyt den siste sommerdagen, alle sammen!
Hilsen Anne-Kristin
Heidelbergrose - sykdommen på bladene kan sees, er det rosestråleflekk?

Heidelberg

Duftwolke

Rød stilkrose uten navn - men med kraftig angrep av sykdom på bladene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar