lørdag 25. april 2015

Endelig helg - og regnet siler ned

Gullkorg - Doronicum
Tulipa Apeldoorn?
Etter en ganske mild uke med solgløtt innimellom gledet jeg meg stort til helg og kos i hagen. På denne tiden av året er det mye å gjøre på jobb, og med ulike forpliktelser på kveldene i tillegg var det knapt tid til å kikke rundt i hagen for å se hva som hadde dukket opp. I dag siler regnet ned, så min lille morgentur ble ganske kort. Det beste akkurat nå er at tulipanene i bedet i en sydlig krok av huset viser god farge og har begynt å åpne seg i toppen. For å skjerme dem fra hjorten som stadig er på besøk om natten, passer vi på å parkere bilen tett opptil, slik at hjorten sannsynligvis ikke vil prøve på å spise dem. Tulipanene har vært i bedet siden før vår tid, og det kommer normalt omkring femti blomster hvert år. Jeg tror kanskje det er Tulipa Apeldoorn. Disse rødoransje blomstene synes jeg passer så fint sammen med perlehyasintene. Den tidlige gullkorgen min står nydelig i blomst nå, så fargene bre om seg i vårhagen. Jeg er virkelig glad i farger, og jeg synes det er flott å ha mange ulike farger samlet. Så hos meg finner du foreløpig ikke hvite, blå, rosa og gule bed.

Jeg håper det bli litt oppholdsvær i løpet av dagen, slik at jeg kan kose meg ute. Det er mer lettvint å gjøre det som skal gjøres uten regnklær og våte briller. Men først blir det en tur til foreldrene mine for den faste lørdagslunsjen, og litt lørdagshandel.

Ha en fin lørdag, alle sammen!

Husk jeg blir veldig glad for en kommentar, og så er det så kjekt å vite at du har vært her!

Klem fra Anne-Kristin


Nesten åpen
Tulipaner og perlehyasinter.
I bakgrunnen ser du store knopper på peonen
Når tulipanene visner tar rosene over i bedet.
Kjekt med tulipaner som kommer igjen og igjen og igjen.

Påskeliljer, perlehyasint og kuleprimula



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar