søndag 19. april 2015

En forsmak på sommeren!

I dag hadde jeg endelig anledning til å tilbringe hele dagen i hagen, og meteorologene hadde meldt sol og ganske høye temperaturer, så dette var perfekt. Mye å gjøre både på jobb og andre steder har ført til at det har blitt lite hagetid. Nå er det bare ti dager til jeg passerer en milepæl i livet, så det er mange forberedelser som skal gjøres når det skal være stor familiefest i huset. Dagen begynte med pussing og oljing av utemøbler. Deretter var det på tide å lage vafler, for jeg ventet besøk av mine foreldre til en kaffestund i hagen. Senere var det noe av inngangspartiet som måtte males, så de store prosjektene med klargjøring av grønnsaksbedene og ferdigluking i de siste bedene måtte jeg la ligge. Det vil si, jeg fikk fylt en bærepose med skvallerkålrøtter som gikk rett i bosspannet.

Jeg fikk selvfølgelig tatt bilder i dag også. Hagen er full av humler og andre insekter, og i dag så jeg to ulike sommerfugler på blomstene. Jeg fikk ikke tatt bilder av dem, men en humle fikk jeg knipset med telefonen.

Det har vært en vidunderlig dag, solen har virkelig varmet, fuglene synger vakkert, og i ettermiddag hørte jeg årets første plenklipp hos naboen.

Ha en fin søndag, alle sammen!

Klem fra Anne-Kristin
Staudebedet på sørsiden
Disse narcissene kjøpte jeg i høst
Gullkorg fra bestefar sin hage
Som en vårsol


Påskelilje kjøpt i høst
kuleprimula
Kuleprimula
Kuleprimula








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar