søndag 3. mai 2015

Noen ganger går drømmer i oppfyllelse!

Flammende farger
Jeg har allerede annonsert at jeg har passert de første femti, og i går var det stor familiefest i huset. Familien min har fått med seg at hagen er viktig for meg, og for flere måneder siden ga jeg beskjed om at et drivhus står høyest på ønskelisten. Heldige meg fikk ønsket mitt oppfylt, så nå er det "bare" å grave ut og lage fundament for å få satt det opp. Det vil nok bli flere innlegg med drivhusbygging som tema, så det lar jeg ligge for i dag.


Greipet er godt å ha når gresset skal bort


Ved siden av innkjørselen til huset står en gammeldags svart lykt. Jeg har lenge tenkt på at jeg ønsket meg en klatrerose som kunne pynte opp lykten gjennom sommeren. Ettersom jeg ikke er noen roseekspert ville jeg ha noe som jeg har funnet ut er noenlunde greit å få til, så jeg ønsket meg en New Dawn til dette formålet. Denne rosen fikk jeg i går, og i dag har jeg laget et lite rundt bed rundt lykten og plantet rosen. Jeg har også fått en mengde små påskeliljer, tete a tete, og halvparten av disse fikk jeg også plantet i dette bedet. Jeg tenker at jeg kommer til å plante sommerblomster i dette bedet, så får vi se om det blir utvidet etter hvert. Jeg har ganske mye plen som kan gjøres om til bed, og dette er første nye bedet i år.

Denne lykten skal bli sentrum i et nytt bed

Da er New Dawn plantet

Halvmånebed... Jeg tror jeg fortsetter helt rundt!
Da har det blitt et rundt bed med diameter på ca 1 meter.
Minipåskeliljene var på vei til de evige jaktmarker, så fikk jeg dem i steden!
Da er bedet foreløpig ferdig. Det kommer gjerne en utvidelse etter hvert!

I husveggen står nå tulipanene i full blomst. De er virkelig et vakkert syn når solen står på og de er vidåpne. Ønsker dere en deilig mai måned. Nå skal jeg få ryddet opp det siste etter festen min i går.






Klem til alle fra Anne-Kristin






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar