tirsdag 28. juli 2015

Den fjortende sommeren blomstrer endelig takløken

Sempervivum tectorum
I fjellhagen min vokser det takløk, en plante som var her da vi kjøpte i 2001. Jeg har vært vant med takløk fra barndomshagen også, men jeg ar aldri noengang opplevd blomstring på den. Tidligere i sommer oppdaget jeg plutselig at løken begynte å vokse seg oppover, og da vi kom hjem fra ferie sto hele toppen full av knopper. I dag har de første knoppene sprunget ut, og jeg er strålende fornøyd! Blomstene har en farge som går mot rosa/rust, og er nydelige. Jeg kunne ikke vente til flere av blomstrene hadde åpnet seg før jeg måtte dele dette med dere!

I Bergen er det virkelig deilig sommervarme i dag, men de melder visst skikkelig uvær! Vi blir nok ikke bortskjemt når det gjelder sommervær i år!

Ha en fin sommerkveld!

Klem fra Anne-Kristin

For en uke siden var takløken full av knopper

Første gang jeg har opplevd å vente på blomstring på takløken

Endelig åpnet blomstene seg!

Fargen blir litt blekere i skygge

Sånn brer den seg utover fra en sprekk i berget

Nydelig, synes jeg!
Nesten likt som det første, men jeg måtte bare ha med et ekstra nærbilde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar