fredag 13. mars 2015

X-faktor - tredje bidrag til konkurransen

Den tredje fargen i Moseplassen sin blomster X-faktor konkurranse er hvit, og jeg må bla gjennom mitt noe begrensede billedarkiv for å finne den blomsten jeg ønsker å dele. Etter at den gamle pc-en gikk i stykker i høst har en stor mengde blomsterbilder forsvunnet. Likevel har jeg noen på en ekstern harddisk, så noen kandidater har jeg klart å finne.

En av de første tingene som ble gjort i hagen da vi flyttet inn var å fjerne en stor vinterberberis på østsiden av huset. Berberisnåler er noe av det verste  få inn i huden, så den ble klippet opp og kastet i restavfallet. Men på plassen der den hadde stått dukket det plutselig opp noen blader som lignet narsisser, og når juni kom var det flust av spinkle blomsterknopper. Blomstene som etter hvert sprang ut var disse aldeles nydelige pinseliljene. De dufter aldeles himmelsk og er nydelige å se på. Derfor har jeg valgt disse som mitt hvite bidrag til konkurransen.

Flere hvite bidrag finner du her

Ha en fin helg!

Klem fra Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar